X
تبلیغات
هولوگرام

هولوگرام

هولوگرام سه بعدی در فیلم سازی

موارد استفاده هولوگرام سه بعدی در فیلم سازی

استفاده اصلی و پایه هولوگرام سه بعدی در صنعت سینما بخصوص ساخت فیلم های سه بعدی میباشد.این فناوری علاوه بر فیلم سازی در ساخت ویدیو کنفرانس ها نیز کاربرد فراوانی دارد .پیغمبریان همینطور بر کاربردهایی مانند طراحی صنعتی و ماشین آلات اشاره کرد .او گفت :"مهندسان با نگاه به هولوگرام ها میتوانند و ایده های خود را خلق کنند هم چنین با دقت در مدل های نمونه تغییرات مد نظر خود را اعمال کنند .

تکنولوژی هولوگرام سه بعدی

تکنولوژی هولوگرام سه بعدی جدید راه خود را به زندگی باز می کند .پیشرفت در تکنولوژی هولوگرافی به محققان کمک کرده است تا یک گام در ساخت تصاویر سه بعدی نزدیک تر شوند .ناصر پیغمبریان و همکارانش از دانشگاه آروزینا می گویند :تکنولوژی جدید هولوگرافی می تواند امواج تصاویر نزدیک به محور 360درجه را که هر دو ثانیه به روز رسانی می شود را به مکان جدید انتقال دهند .پیغمبریان خاطر نشان کرد تکنولوژی جدید که به عنوان دور نگار سه بعدی شناخته شده کمبودهای هولوگرام های جدید را آشکار می سازد .

 

برچسب‌ها: هولوگرام,هولوگرام ها,هولوگرافی,هولوگرافیک,هولوگرام سه بعدی,
+ نوشته شده در ۶/۶/۱۳۹۶ساعت ۱۳:۱۸ توسط نادر رفیعی دسته : نظر(0)

پهنای باند مورد نیاز هولوگرام

پهنای باند مورد نیاز برای ساخت هولوگرام

جاوید خان رییس شرکت هولوکسیا که در زمینه چاپ هولوگرام ها   بسیار قوی است و هولوگراف های سه بعدی درمانی تولید میکند می گوید:"باید پهنای باند را برای هولوگرام ها افزایش داد.نشان دادن یک تصویر سه بعدی به حجم زیادی از داده نیاز دارد .اما شبکه های فون های 5G مقدار حجم داده ها را کنترل میکند بخصوص اگر داده ها فشرده شده باشند ."
با اینکه کمپانی آن ها تصاویر هولوگرافی سه بعدی را برای کاربردهای بسیاری مانند عکس برداری درمانی ،آنالیزعلمی ،طراحی مهندسی و معماری به کار می گیرد او همچنان به این مسأله می اندیشد که کاربرد هولوفون ها هنوز قطعی نشده است .

نقاط ضعف صفحه تلفن هوشمند برای خلق تصویر های هولوگرافی

در تلفن های همراه قدرت مصرف،کاربرد و وضوح صفحه ی نمایش از نکات رقابتی به شمار می آید .اما نقطه ی ضعف در این تلفن های همراه تلفیق نامناسب تصویرهای هولوگرافیاست که بر روی صفحه نمایش گوشی ها ظاهر می شود .
بنابراین هولوفون درگوشی های همراه موجود است .تماشای تصاویر سه بعدی در گوشی های همراه که به سمتتان در حالب حرکتند ویا تصویر سه بعدی را در قسمت گوشی مشاهده کنید امکان پذیر هستند اما نه با تکنولوؤی امروز.بنابراین پیشرفت های بسیاری برای امکان پذیر ساختن این موارد لازم است .
هولوفون های مورد بحث در این مقاله مربوط به هولوگرام های با صفحه نمایش های کوچک است که در تکنولوژی جدید در گوشی های دستی به کار برده می شود .کومار افزود :"هولوگرافی های در حال ساخت به پروژکتور های قوی برای کار در محیط های بانور طبیعی نیاز دارند وهم چنین می بایست قابلیت نگهداری تصویر در فضا را داشته باشند .

 

 

برچسب‌ها: هولوگرام,هولوگرام سه بعدی,هولوگرافی سه بعدی,هولوگرافیک,,
+ نوشته شده در ۵/۶/۱۳۹۶ساعت ۱۲:۴۵ توسط نادر رفیعی دسته : نظر(0)

برتری حافظه ذخیره سازی هولوگرافیک

برتری حافظه های ذخیره سازی هولوگرافیک

  •  اصلی ترین برتری سیستمی حافظه های هولوگرافیک، امکان  ایجاد کل صفحه به صورتی فوری با سرعت بالا است (و نه به شکل ترتیبی و تناوبی) است.
  •  حجم ذخیره سازی بسیار بالا تا جایی که یک ترابایت دیتا را روی کریستالی اندازه شکر ذخیره میکند.
  •  سرعت بسیار بالای انتقال دیتا(انتقال با سرعت 1تا10 گیگابایت در ثانیه)
  •  ذخیره کردن دیتا به صورتی متناوب یا پشت سرهم(همانند سایر حافظه ها) صورت نمیگیرد و خواندن و ریکاوری اطلاعات را به صورت کاملا موازی انجام میدهد.

 

معایب و محدودیت ها

  •        در سیستم ذخیره‌سازی اطلاعات هولوگرافیک، ابزارهای پیچیده و تنظیمات سختی برای انطباق زاویه پرتو مرجع دوم که روی کریستال صفحه متمرکز می شود وجود دارد. چراکه این پرتو دقیقن باید منطبق  با پرتو مرجع اصلی  و بدون هیچ انحرافی باشد. در غیر این صورت اگر حتی به مقدار یک هزارم میلی متر اختلاف وجود داشته باشد، در نتیجه، در بازیابی داده ها خطا خواهیم داشت.
  •        اگر لایه ها و صفحات بسیار زیادی روی یک کریستال ذخیره شود، مقاومت هولوگرام پایین خواهد آمد.
  •       اگر در دخیره‌سازی حجم بالا، کریستال مرجع استفاده شده برای بازیابی هولوگرام در زاویه ای دقیق متمرکز نباشد، مقدار زیادی از اطلاعات زمینه ی لایه ها و صفحات دیگر ذخیره شده در کریستال را بر می دارد.

برچسب‌ها: هولوگرام,هولوگرافی,هولوگرافیک,تولید هولوگرام,ساخت هولوگرام,حافظه های هولوگرافیک,
+ نوشته شده در ۳۱/۵/۱۳۹۶ساعت ۱۱:۳۰ توسط نادر رفیعی دسته : نظر(0)

زمینه های کاربرد هولوگرافی

هولوگرافی در کجا استفاده می شود؟

بخاطر فواید بسیار زیاد  هولوگرافی  از آن میتوان در شاخه های مختلف صنعت استفاده کرد. برخی از این کاربردها عبارتند از :
  • تولید بعضی قطعات اپتیکی مثل توری
  • تولید مدل ها مجازی
  • ذخیره و نگه داشتن اطلاعات
  • آثار تاریخی
  • صنعت داروسازی و پزشکی
  • تداخل سنجی

برچسب هولوگرام

 ایجاد تصاویر سه بعدی به منظور خلق یک ابزار موثر جهت جلوگیری از رقابتهای ناسالم که عموما برچسب هولوگرامنامیده می شود .معتبر شدن یک محصول از طرفی باعث جلب اعتماد مصرف کنندگان و از طرف دیگر باعث بالا رفتن احتمال کپی برداری از روی آن می شوداین امر در حالی است که کالای تقلبی با ظاهری یکسان و کیفیتی پایین تر از محصول اصل رفته رفته باعث از بین رفتن اعتبار تولید کننده اصلی می شود.


برچسب‌ها: هولوگرام,هولوگرافی,برچسب هولوگرام,تولید هولوگرام,ساخت هولوگرام,هولوگرام سه بعدی,,
+ نوشته شده در ۲۸/۵/۱۳۹۶ساعت ۱۳:۳۳ توسط نادر رفیعی دسته : نظر(0)

انواع هولوگرام بر اساس کاربرد

دسته بندی هولوگرام

 
هولوگرام ها براساس نوع استفاده ای که دارند دسته بندی میشوند

در این نوع هولوگرام برای ایمن تر کردن و در عین حال کنترل مدارک و موجودی کالا ، سریال هایی بصورت برچسب استفاده میشوند.

هولوگرام شفافی که بر روی کارت شناسایی و یا سایر مدارک حاوی نشانه، امضاء و... قرار می‌گیرند که علاوه بر افزایش طول عمر کارت، از جعل و کپی برداری از روی کارت جلوگیری میکنند .

این نوع هولوگرام ها تصویر یا علایم خاصی را در صورت کنده شدن از خود برجای میگذارند. برخی بصورت طرحی از برچسب جدا شده و بر روی سطح قرار می‌گیرند و برخی دیگر نیز بصورت چاپی و با رنگهای مختلف بر روی سطح باقی می مانند .

هولوگرام نقش برگردان

 

هولوگرام های دارای طرح مخفی 

در این نوع هولوگرامها، متن یا تصویر خاصی درون هولوگرام قرار می‌گیرد که در حالت عادی غیر قابل رؤیت است و فقط با استفاده از دستگاههای لیزرخوان مخصوص قابل رؤیت خواهد بود. از این نوع هولوگرامدر مواردی که امنیت بالایی مدنظر باشد، استفاده می شود .

برچسب‌ها: هولوگرام,هولوگرام سه بعدی,هولوگرافی,هولوگرافیک,هولوگرام سریال دار,
+ نوشته شده در ۲۵/۵/۱۳۹۶ساعت ۱۰:۲۲ توسط نادر رفیعی دسته : نظر(0)

اسکلت فلزی را بشناسیم

 اسکلت فلزی چیست؟ 

گاهی تحلیلی به ساخت اسکلت فلزی ساختمان و بنا در کارخانه ها و شرکت های فعال در این زمینه . قطعا همه افرادی که با مصالح ساخت و ساز بنا سر و کار دارند با اسکلت فلزی و ساخت و ساز و روند تولید و ساخت اسکلت های فلزی آشنایی دارند. این سازه های ساختمانی میتواند برای ساخت برج های عظیم، کارخانجات، سوله های فلزی، ساختمان های مسکونی و بسیاری از بناهای ساختمانی مورد استفاده قرار گیرند . شاید کمتر کسی باشد که این سازه های گاها عظیم و جثه را ندیده باشد. اما شاید کمتر راجع به ساخت اسکلت فلزی و مراحل تولید آن مطلبی خوانده و یا اطلاعاتی کسب کرده ایم.

ساخت اسکلت فلزی

برای ساخت اسکلت فلزی در کارخانه ها ابزار و لوازم خاصی لازم است و هر کارخانه ای قادر به ساخت اسکلت فلزی نخواهد بود و هر گروهی با هر سطح فنی و دانشی توانایی راه اندازی خط تولید اسکلت فلزی را نخواهند داشت. در گام اول برای تولید کارخانه نیاز به سالن تولید مسقف دارد تا بتواند مراحل تولید را در فضایی قابل کنترل انجام دهد . شاید بد نباشد که بدانیم سازه های فلزی ساختمانی اغلب پیچ و مهره ای و گاها و در قطعات کوچکتر جوشی هستند یعنی اتصال قطعات از طریق جوشکاری انجام می شود. ساخت اسکلت فلزی اعم از جوشی و یا پیچ و مهره ای بر اساس نقشه تایید شده با ورق و آهن آلات مرغوب و معین شده توسط مهندس محاسب در سالن سرپوشیده کارخانه شروع می شود.

کارخانه ساخت اسکلت فلزی سوله ایران با بیش از 40 سال سابقه در خصوص ساخت سوله و همچنین ساخت اسکلت های فلزی و انواع سوله دست دوم.

مشارکت در ساخت


برچسب‌ها: اسکلت فلزی,مشارکت در ساخت,پروسه اسکلت فلزی,سوله دست دوم,ساخت سوله,اسکلت فلزی ساختمان,شناسایی انواع اسکلت فلزی,مشارکت در ساخت ویلا,مشارکت در ساخت در تهران,مشارکت در ساخت مجتمع های ورزشی,,
+ نوشته شده در ۲۳/۵/۱۳۹۶ساعت ۲۰:۴۰ توسط نادر رفیعی دسته : نظر(0)

تکرار و اثر آن بر مخاطب در تبلیغات

تاثیر تکرار در تبلیغات

اساس یاد آوری تکرار میباشد، یکی از ارکان در لیبل بسته ‌بندی، شعارهایی است که برای تبلیغات استفاده میشود. زیرا پیام ها چه به صورت شعار تبلیغاتی کنار محصول و چه به صورت لیبل بسته بندی و تصاویر روی کالا در قفسه ‌های فروشگاهی در وضعیت خرید توسط مشتری باشند و وقتی مصرف ‌کننده در دریایی از بسته بندی های مختلف در قفسه های فروشگاه رها میشود، تحت تاثیر آگهی هایی که او را احاطه کرده اند نیاز به کالاهای مختلف را در خود حس میکند. . اینجا قدرت چیدمان و همچنین بسته بندی است که مشترری را جذب میکند. در سیستم‌های جدید فروش، بجای فروشنده بسته بندی کالاها هستند که بیانگر محتوی محصول خود میباشند  و ایجاد انگیزه و القای نیاز برای خرید می ‌کنند. اما چه چیز باعث جذابیت بسته‌ها می‌گردد؟ به کار بردن شکل ‌ها، سمبل‌ ها و نشانه‌ های تجاری و نوع چیدن محصولات هم‌ خانواده، در طبقات و خلاقیت در ایجاد تصاویر تبلیغاتی و تصویرسازی‌های روی محصولات در این مورد حرف اول را می زنند.

نقش بسته بندی در تبلیغات

کار تبلیغات یک کار کاملا ارتباطی است، همچون تمام فعالیت ‌های ارتباطی که پیام میان فرستنده و گیرنده را رد وبدل می‌کند. مثلا در یک فروشگاه بزرگ که خود خریداران کالای خود را انتخاب و از قفسه برمی ‌دارند فروشنده‌ ای وجود ندارد که توضیحی در مورد کالا بدهد و باعث جلب نظر خریدار شود و این تبلیغات است که به وسیله تصاویر روی بسته‌ ها و یا تبلیغات مجله و پوستر و بیل برد ها باعث آشنایی مردم با کالا ها می ‌گردد. در تبلیغات تولید کننده و مصرف کننده وجود دارند و پیام تبلیغاتی به وسیله یک رسانه با استفاده از پیام‌های نوشتاری، دیداری و گفتاری و همان طور که اشاره شد مجلات و پوسترها از طرف تولید کننده فرستاده می‌شود تا به این وسیله مصرف ‌کننده را علاقه مند به خرید کنند. این روند در نهایت به پرداخت پول برای خرید محصول و یا استفاده از خدمات و تفکرات تولید کنندهمنجر می ‌شود.


برچسب‌ها: بسته بندی,لیبل بسته بندی,بسته بندی مواد غذایی,لیبل های بسته بندی,
+ نوشته شده در ۱۵/۵/۱۳۹۶ساعت ۱۴:۱۳ توسط نادر رفیعی دسته : نظر(0)